Puttershoek Ringblad

DIENST OP: Zondag 01/08: 10.00 uur: Ds. L. van der Eijk uit Zwijndrecht

17.00 uur: Ds. W.M. de Bruin uit Bleiswijk

Zondag 08/08: 10.00 uur: Ds. R.H.M. de Jonge uit Leiden

17.00 uur: Ds. L. den Breejen, uit Delft.

De diensten zijn ook te beluisteren op:www.kerkomroep.nl/#/kerken/21658 en via de kerkradio

Vakantietijd, een tijd om naar uit te kijken! Hoe bedoel je?

Vaak sta je er niet bij stil, maar hebben we nog wel echt vakantie? In de jaren 70 t/m 90 waren er geen mobiele telefoons, geen internet of wat de huidige maatschappij heeft uitgevonden. Hoe scherp stel je je grenzen en gaat je geloof ook op stil?

Iedere dag tijd nemen voor Hem die je alles geeft. Hoe ga je dat in je vakantie in het vat gieten? Laat zeker je geloof niet los als je weggaat. Neem het mee en ga er mee aan de slag. Bezoek een kerk, een kerkdienst of verdiep je in de cultuur waar je verblijft.

Voor de thuisblijvers: geniet van de rust en laten we elkaar opzoeken, ook in de zomermaanden. Denk niet, een ander doet het wel, maar wees bewust van de eenzaamheid, die achterblijvers kunnen ervaren. Ook voor de mensen die ziek zijn of langdurig tobben met hun gezondheid: houdt moed, en laat je bemoedigen. Schroom niet om het te laten weten als het niet zo goed gaat, maar laat je bemoedigen. Bid voor jezelf maar vergeet ook de ander niet. Laat je leiden door het vertrouwen in Hem. Hij wijst je de weg, ook al lijkt het soms vreemd te gaan. Hij is bij je.

Ga met God, hij zal bij je zijn: een lied wat je rustig mee kunt neuriƫn of voluit mee kunt zingen. Het zal verlichting geven, want zingen is twee keer bidden.

Overlijdens bericht

Op 18 juli is van ons heengegaan op de leeftijd van 82 jaar Anthonie Pieter Joseph Dijkman.  Verdrietig om wat niet meer is en nooit meer zal zijn, staat er boven de rouwkaart. Het zal voor mevrouw Dijkman een gemis zijn ook omdat de datum van hun 60 jarig huwelijk dicht bij was. Moge de Heere ze troost schenken om dit verlies te dragen zo ook voor haar kinderen en kleinkinderen en achterkleinkinderen.

Onze predikant is met vakantie maar het woord gaat door laten we daarom niet verzaken om de diensten te bezoeken. De ergste piek van de besmettingen schijnt achter de rug te zijn. We hopen en bidden dat u vertrouwen mag vinden in uw geloof.

Uw ouderling Hugo Snaaijer.

Collecten 01/08: Kerk en Eredienst  Deur: Onderhoud orgel

Collecten 08/08: Kerk en EredienstDeur: Onderhoud gebouwen

Alle collecten van harte bij u aanbevolen.

U kunt uw collectebijdrage overmaken op rekening NL38RABO0373711271 t.n.v.Kerkvoogdij m.v.v. week of maand.

Voor de Diaconie kunt u overmaken op Rekening NL39RABO0373710089

Met dankbaarheid vermelden wij de volgendegiften in week 29 en 30