Ansichtkaarten, postzegels

Weggooien, dat doet u toch niet?

Weet u niet wat u moet doen met oude mobieltjes of oude ansichtkaarten en postzegels? Zamel ze in voor het werk van Kerk in Actie en GZB. Daarmee kunnen we samen nog meer mensen in de wereld een mooie toekomst geven.

Postzegels, ansicht- en geboortekaartjes

U kunt postzegels en ansicht- en geboortekaarten sparen voor het zendingswerk van Kerk in Actie en de GZB. Vrijwilligers sorteren de postzegels en ansichtkaarten met veel zorg, kennis en aandacht. Vervolgens verhandelen ze de postzegels via verkoopadressen in Nederland en nationale en internationale beurzen. De ansicht- en geboortekaarten verkopen ze aan verzamelaars op beurzen en bieden ze te koop aan via websites als Marktplaats.

1. Een ansichtkaart is een enkele kaart met aan de ene kant een afbeelding en aan de achterzijde ruimte voor adres en postzegel. Dit zijn verhandelbare kaarten, ongeacht de afbeelding. (Bijna) alle dubbele kaarten en enkele kaarten die in een envelop verzonden worden, zijn oud papier. Momenteel is er nog wel handel in dubbele kaarten van Anton Pieck, Voor het Kind en Stichting Kinderpostzegels.

Waar kunt u inleveren?

Kaarten en postzegels kunt u deponeren in de “bussen” bij de ingangen van de kerk of afgeven bij dhr. M. van Ingen, Bovenkruier 55. Bent u niet in staat de postzegels te brengen? Dan kunnen ze worden opgehaald.

Informatie: Dhr. M. van Ingen, tel. 676 3385.

Wat levert het op?

In 2019 was de opbrengst € 23.482. Met de opbrengt kunnen Kerk in Actie en de GZB weer veel mensen ondersteunen. Hartelijk dank aan iedereen die hieraan heeft bijgedragen!