Jeugdwerk

De coördinatie van het jeugdwerk voor jongeren tot 18 jaar berust bij de Hervormde Jeugdraad (HJP). De HJP bestaat uit de jeugdouderling en afgevaardigden van de werkgroepen (zondagsschool en clubs).

De diverse activiteiten worden allen vanuit de volgende doelstellingen benaderd:

1. De jeugd bekend maken met het evangelie en het volgen van Jezus Christus
  2. Bieden van ontspanning om de jeugd te binden aan elkaar en zo mogelijk aan de kerk, waarbij de aard van de ontspanning in overeenstemming is met onze christelijke levensovertuiging;

Dat gebeurt via de Zondagsschool, het clubwerk (JuniJOR voor groep 4-6 basisschool, JORYoung voor groep 7 en 8 basisschool en klas 1 middelbare school en JOR vanaf klas 2 middelbare school) en de band All4One.

Streven is om voor alle leeftijdscategorieën een activiteit aan te bieden.

In de huidige tijd staat het kerkelijke jeugdwerk voor de grote uitdaging om aantrekkelijk te zijn voor de jeugd, zonder de christelijke identiteit uit het oog te verliezen. De jeugd is moeilijk te prikkelen voor activiteiten van de kerk omdat zij tegenwoordig behoorlijk druk is met vele activiteiten die niet kerkelijk gerelateerd zijn. Vaak worden deze buitenkerkelijke activiteiten ook gestimuleerd vanuit ouders. Door het drukke programma bestaat er minder animo voor deelname aan kerkelijke activiteiten.

Toch vindt de jeugdraad het belangrijk een veilige en vertrouwde plek te zijn voor de jeugd, om even uit de gehaaste en veeleisende maatschappij te kunnen stappen. Vanuit die ontspanning probeert de HJP de jeugd vertrouwd te kunnen maken met de christelijke levensstijl, zodat zij enthousiast raakt voor het evangelie en kiest voor Jezus onze Heer als hun verlosser.

Informatie: Jeugdouderling dhr. J.P. van Santen, tel. 06-5747891, email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.