Voor wie?

Voor alle kinderen van groep 6 t/m 8 van de basisschool.

Wanneer?

Zondagochtend tijdens de preek gaan de kinderen naar hun eigen “nevendienst” in de consistorie.

Wat doen we?

We lezen uit de Bijbel en denken hier over na. Zo ontdekken we samen of de tekst ook iets met ons leven te maken heeft.

Bijbel basics is een methode voor de kindernevendienst en zondagsschool. Deze methode gebruiken wij om de kinderen helpen te groeien tot leerlingen van Jezus.

Voor elke zondag zijn er vertellingen uit de Bijbel, liedjes, knutseltips, spelvormen en het Evangelie toepassen in het dagelijks leven.

In de loop van de tijd komt de gehele Bijbel aan de orde.

Op Bijbel Basics vindt u aanvullend materiaal, informatie over actuele nummers en achtergrondinformatie.

Soms gaan de grote kinderen van de kindernevendienst tijdens de kerkdienst niet naar de knd. i.v.m. een bijzondere dienst. Om deze kinderen toch wat meer te betrekken bij de liturgie hebben we een kinderboekje gemaakt om het verloop van de dienst te volgen en het één en ander op te schrijven. Het is alleen bedoeld voor de grote groep omdat zij de hele dienst in de kerk meemaken.

Dus als u schrijvende kinderen ziet weet u een beetje waar de kinderen mee bezig zijn.

Voor informatie: Tineke van Horssen, tel. 078 785 6281.