Tijd voor Pasen.

De veertigdagen tijd begint op 14 februari,  Aswoensdag. De tijd voor Pasen is traditioneel de tijd van bezinning en inkeer. Wij volgen Jezus op weg naar het kruis om stil te staan dat Hij daar stierf voor onze zonden. Er zijn mensen die bepaalde dingen laten staan om zo meer tijd vrij te maken om te kunnen nadenken over de zin van het leven. Daar kan de veertigdagenkalender u bij helpen. Iedere dag is er een korte overdenking beschikbaar met een lied, gebeden en citaten. Heeft u de kalender nog niet dan kunt u die lezen op de site van de PKN via https://petrus.protestantsekerk.nl

Zondag 18 februari hoopt in de morgendienst onze oud predikant ds. A.A. van de Berg uit Heinenoord voor te gaan. In de middagdienst verwachten wij ds. C. Cluistra uit Capelle aan de IJssel. U bent in beide diensten van harte welkom. Gezegende zondag toegewenst.

Van de diaconie.

De bekercollecte tijdens de viering van het Heilig Avondmaal, op zondag 4 februari, heeft het mooie bedrag opgebracht van bijna € 600. Dit bedrag is bestemd voor de Evangelische Hogeschool in Amersfoort.

Lezing Stefan Paas.

Op woensdagavond 28 februari zal de bekende theoloog Stefan Paas een lezing verzorgen. Vorig jaar kwam van hem het boek uit “Vrede op aarde”. In het boek probeert hij de vraag te beantwoorden hoe de christelijke minderheid in ons land op een overtuigende manier het evangelie ter sprake kan brengen in een seculiere samenleving. De lezing wordt gehouden in de Gereformeerde kerk, Rembrandstraat 1 in Puttershoek. De avond begint om 19.45 uur. De toegang is gratis.

Deze week werden de bloemen met een hartelijke groet en ter bemoediging gebracht bij dhr. J. de Heer die voor revalidatie in het ziekenhuis verblijft en bij  mevr. C. Kuipers-Versendaal en  mevr. den Otter.

Mevr. L. van der Bom, heeft haar schouder gebroken en verblijft nu in de Zuidwester in Oud Beijerland.

Mevr. N. Mannee zit thuis na een operatie aan haar knie.

Mevr. R. Leeuwenburg-van Wingerden is ernstig ziek en verblijft tijdelijk in ’t Huys te Hoecke.

Dhr. J. de Heer is opgenomen op de revalidatieafdeling van het Albert Schweitzerziekenhuis.

Dhr. J. de Klerk is ziek thuis.

Mevr. den Otter heeft een operatie ondergaan in het ziekenhuis maar is nu weer thuis.

Laten wij de zieken thuis en zij die verblijven in een zorginstelling opdragen in onze gebeden.