Op zondagmorgen 5 mei hoopt in de morgendienst ds. B. Broeren uit Katwijk aan Zee voor te gaan. In deze dienst wordt de heilige Doop bediend aan Gijs in’t Veld. Gijs is het zoontje van Merel en Maarten in’t Veld en broertje van Hidde. In de middagdienst, van 17.00 uur, verwelkomen wij ds. C. Cluistra uit Capelle  aan de IJssel. Op donderdagmorgen 9 mei, Hemelvaartsdag, wordt namens de drie kerken de dienst gehouden in de Hervormde kerk van Maasdam. In deze dienst hoopt ds. M. van de Graaf voor te gaan. De dienst begint op 10.00 uur. Op zondagmorgen 12 mei verwelkomen wij proponent H. Russcher uit Hardinxveld Giessendam. In de dienst van 17.00 uur hoopt ds. W. van Herwijnen uit Zwijndrecht de dienst te leiden. U bent in alle diensten van harte welkom.

Wij herdenken.

Deze week werden wij als gemeente opgeschrikt door het overlijden van drie gemeenteleden. Op zondag 21 april overleed mevr. A. Verschoor – de Vlieger. Op vrijdag 26 april moesten de kinderen en kleinkinderen  afscheid van haar nemen. Op dezelfde dag overleed haar man Johannes Verschoor. Woensdag 1 mei moesten de kinderen opnieuw de gang naar de begraafplaats  maken. Wat een verdriet om binnen één week vader en moeder te moeten missen. Laten wij om de kinderen en kleinkinderen heen staan nu zij zoveel verdriet moeten dragen.

Zaterdagmiddag 27 april is in de leeftijd van 73 jaar,  Johannes de Klerk overleden. Johan heeft zich binnen onze gemeente ingezet als koster. Boven aan de rouwkaart staat “Veilig in Jezus armen” wij hopen dat dit tot troost mag zijn voor zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen. De crematie vindt plaats op vrijdagmorgen 3 mei in het crematorium, de Zaaiviool,  in Heinenoord. Wij bidden zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen Gods nabijheid toe.

Schriftlezing.

De kerkenraad is op zoek naar enkele gemeenteleden die in de morgendienst uit de Bijbel willen voorlezen. Voelt u zich vrij en kunt u rustig en duidelijk lezen dan kunt u contact opnemen  met Bart Dorsman.

Bingo.

Op zaterdag 11 mei wordt er weer een Bingo-avond gehouden in de Hoeksteen. De avond wordt georganiseerd door onze vrouwenvereniging Emma. Naast het organiseren van een gezellig samenzijn wil de vrouwenvereniging de avond ook gebruiken als actie om bij te dragen in de onderhoudskosten van de kerk. De avond begint om 19.30 uur en de zaal gaat vanaf 19.00 uur open. Iedereen, jong en oud, zijn van harte welkom.

World Servants voetbalinterland.

Op 13 juli wordt in de sporthal De Tienvoet in Heinenoord de voetbalinterlandwedstrijd gespeeld tussen Nederland en Sierra Leone. De deuren van de sporthal gaan om 19.00 uur open en de aftrap is om 19.15 uur.  Om de wedstrijd te zien moet u wel € 5 betalen maar de opbrengst komt geheel ten goede aan World Servants. Op de site van World Servants kunt u meer informatie vinden en kunt u zich inschrijven voor de voetbalinterland.

Weeksluiting Huys te Hoecke.

De weeksluiting van 10 mei zal worden verzorgd door de Ned. Herv. Gemeente van St Antoniepolder. Dhr. J.G. Vriens hoopt hierin voor te gaan.

De weeksluiting begint om 15.00 uur en iedereen is van harte welkom.

De bloemengroet van 21 april is met een groet van ons allen gebracht bij mevr. E. N. Schijf. De bloemen van zondag 28 april werden bij mevr. J. Buizer – Minnaard gebracht.

Mevr. M. van der Ree-de Jongh  hoort deze week wat voor een behandelingen er  nog volgen.

Mevr. T. Prins – de Kluijver is opgenomen in het revalidatiecentrum Rijndam in Dordrecht.