Sinds januari 2018 woont en werkt ds. Laurens Jan Vogelaar met zijn vrouw Lourina en hun kinderen, Amos, Jefta en Febe, op Sulawesi (vroeger Celebes). Ds. Vogelaar heeft zijn werk van de afgelopen zes jaar bij de lokale Protestantse Torajakerk (GPIL) afgerond. In de kerk coachte hij gemeenten in vorming en toerusting en trainde hij predikanten en kerkenraadsleden.

In de loop van de jaren is er bij ds. Vogelaar een verlangen gegroeid om zich nog meer te kunnen richten op de vele mensen daar die Jezus nog niet kennen als hun Heer en Verlosser. Daarom is het werk van ds. Vogelaar met twee tot vier jaar verlengd. Hij gaat zijn nieuwe werk oppakken met de landelijke Torajakerk (GT).

Vanwege hun nieuwe taak zijn ze afgelopen zomer verhuisd naar Makassar, de hoofdstad van de provincie Zuid-Sulawesi. Ze bleven dus wel op hetzelfde eiland, maar Makassar ligt wel zo’n 8 uur rijden (exclusief pauzes) bij Palopo vandaan.

Via nieuwsbrieven, blogs en voor algemene informatie kunt u het gezin Vogelaar volgen op www.gzb.nl/misisulawesi of www.facebook.com/laurensjan.vogelaar . De nieuwsbrieven worden op de website geplaatst en in het Klankbord opgenomen.

Actie

Vanuit Puttershoek steunen wij het werk van ds. Vogelaar op Sulawesi in zijn nieuwe werk met de Torajakerk. Omdat het voor de ZWO steeds moeilijker wordt om het werk te ondersteunen, hebben wij dit aan de diaconie overgedragen. Dit betekent dat zij garant staan voor een minimale bijdragen van € 500 per jaar. De ZWO zal jaarlijks één actie plannen ter ondersteuning. Cockie Snaaijer blijft het contactadres met ds. Vogelaar.